Pujada a la Tosa d'Alp (2536m) des de La Molina

Baixem del tren a l'estació de La Molina (R3) i enfilem en ziga-zaga pels carrers del poble fins que trobem el corriol que puja pel costat dels antics remuntadors. El seguirem fins que topem amb el carrer dels Plans, que ens porta directe a l'Hotel HG La Molina i a la Pista Llarga. Des d'allà anirem cap als remuntadors que hi ha més endavant, a la pista del Trampolí.

​

Ja caminant per les pistes d'esquí, envoltarem el llac que hi ha a la Volta a la Muntanya Sagrada i després ens dirigirem cap amunt per la pista Olímpica fins als remuntadors de Masella, situats vora la cota 2100. A partir d'allà podem pujar per la pista Dues Estacions (també es pot anar fàcilment camp a través) fins al refugi Niu de l'Àliga (2531m), i des d'allà a mà dreta arribem a la Tosa d'Alp. Durant el recorregut, abans d'arribar a l'estació del Telecabina Alp 2500 ens podem desviar una mica i pujar al Puig del Pradell de la Font Molsa (2315m), des d'on gaudirem de bones vistes de la Cerdanya.

​

De baixada seguim el sender SC 742 fins els remuntadors de Masella, on ens desviarem pels GR 150 i 4 en direcció a Coll de Pal. A mig camí, just abans de creuar-nos amb el Telecabina Alp 2500, ens desviarem a mà esquerra per una pista forestal que ens condueix de nou cap al llac de La Molina. Si volem complicar una mica el recorregut podem baixar per les trialeres de BTT, que ens condueixen exactament al mateix lloc.

​

Una vegada al llac de La Molina, tornarem a recórrer el mateix camí que havíem fet al principi per arribar des de l'estació de tren fins les pistes d'esquí però a la inversa, també seguint el corriol que ens porta per l'antic remuntador.

Track: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18931627

La ruta pas a pas
Com arribar-hi

Podem agafar el tren (R3) fins a La Molina. Recomano consultar els horaris amb antel·lació ja que no passen gaires trens per aquesta estació. Tot i això, la millor opció és sens dubte anar amb cotxe fins a peu de pistes de La Molina, ja que així ens estalviarem els 3 primers quilòmetres, que són de pujada pel poble i el camí de l'antic remuntador.